Kundtjänst

En viktig faktor när det kommer till att hitta det bästa online casino 2020 är att det finns en kundtjänst som kan svara på eventuella frågor. Har du någonsin varit med om att ett tekniskt problem uppstår när du spelar casino, men att det inte finns en support tillgänglig att be om hjälp av? Alla har vi olika dygnsrytm och kanske är det som så att du föredrar att spela tidigt på morgonen eller sent in på natten. Då bör du välja ett nätcasino som har en kundtjänst tillgänglig dygnet runt, det vill säga 24/7. Då kan du räkna med att få svar på dina funderingar när som helst, oavsett tidpunkt på dygnet och vilken dag det än är. Här kommer vi lista casinon med bäst kundtjänst 2020 och olika sätt att ta kontakt med sajternas kundservice på.

Casino med bäst kundtjänst 2020

1.
LeoVegas Casino

100 % upp till 100 kronor

18+ | Spela ansvarsfullt | www.stodlinjen.se | Regler & Villkor gäller
2.
Casumo Casino

100 free spins

18+ | Spela ansvarsfullt | www.stodlinjen.se | Regler & Villkor gäller
3.
ComeOn Casino

100% upp till 100 kr

18+ | Spela ansvarsfullt | www.stodlinjen.se | Regler & Villkor gäller
4.
Betsson Casino

100% upp till 100 kr

18+ | Spela ansvarsfullt | www.stodlinjen.se | Regler & Villkor gäller
5.
Dunder Casino

Regelbundna kampanjer

18+ | Spela ansvarsfullt | www.stodlinjen.se | Regler & Villkor gäller

Bäst kundtjänst casino 2020

Bäst casino kundtjänst 2019Det finns flera faktorer som avgör vilken sajt som har bäst kundtjänst casino 2020. Vi skulle säga att det allra viktigaste är att kundtjänsten är lätt tillgänglig, hjälpsam och trevlig. När vi säger att deras kundservice ska vara lätt att få tag på så menar vi att det ska finnas olika metoder för att ta kontakt med dem. För att ha bäst kundsupport skulle vi också säga att det ska vara agenter tillgängliga att svara på frågor oavsett tidpunkt på dygnet. För att vi på Casinopol skulle kunna utse bästa kundservice har vi testkört några av de största sajterna. Resultatet av vad vi kan kom fram till hittar du här nedan.

Betsson kundtjänst – Bäst support i EGR Nordics Awards 2018

Betsson Casino - bäst kundtjänst casino 2018Varje år hålls en gala av EGR där bästa kundservice inom spelbranschen utses. Flera år i rad har Betsson Casino stått som vinnare i den galan. Så sent som 2018 utsågs de faktiskt till bäst kundservice casino! Det finns flera faktorer som gör att de prisats, men vi skulle säga att deras främsta styrkor är en kundtjänst som håller öppet 24/7, gratis kontakt via telefon, chatt och e-post samt att de har väldigt snabba svarstider. Tar du kontakt med Betsson kundtjänst via telefon eller live chat kan du förvänta dig ett svar inom 2 minuter, medan e-post ska ge svar inom 60 minuter. Det är inte många andra sajter som kan slå deras svarstider.

LeoVegas kundtjänst

LeoVegas är ett nätcasino med en kundservice som är öppen dygnet runt. Du kan när som helst få svar på dina frågor via live chatt, telefon eller e-post. Svarstiden på telefon och live chat är i princip direkt, då det alltid finns en agent ledig. När det kommer till frågor som skickas via mejl, så kan det däremot ta ganska lång tid att få svar. Du kan också leta svar på dina frågor via deras hjälpsektion som finns på deras hemsida.

Cherry Casino kundtjänst

Oavsett dag på veckan eller tid på dygnet, så kan du alltid få hjälp av den trevliga kundservice som erbjuds hos Cherry Casino. Du kan nå deras support på via live chatt direkt på hemsidan och du får på så sätt svar på bara några sekunder. Om du föredrar mejl som kontaktmetod kan du använda deras kontaktformulär för att ställa dina frågor. Slutligen finns det även en hjälpsektion i form av en FAQ som svarar på alla de vanligaste frågorna. Det enda negativa med Cherry Casino kundtjänst är att det inte går att nå dem via telefon.

Casumo kundtjänst

Casumo CasinoÄven Casumo har en kundservice som är tillgänglig 24/7, varje dag i veckan. Du kan nå dem via mejl eller live chatt, men tyvärr finns det inget telefonnummer du kan ringa för att få hjälp. På deras hemsida kan du hitta svar på deras allra vanligaste frågor. Du kan bland annat lära dig mer om bonusar, ansvarsfullt spel, utbetalningar eller deras casinospel.

ComeOn kundtjänst

ComeOn är ett av de största svenska casinon som finns på marknaden. Trots det måste vi säga att de ligger efter en del när det kommer till kundservice. Deras support håller nämligen bara öppet mellan 10:00 och 22:00 varje dag. Om några problem uppstår utöver dessa tider får du förlita dig på deras hjälpsektion. Du kan såklart också skicka iväg ett mejl till dem, men du kommer inte få svar förrän följande dag.

Live Chat

Starta en live chat med casino kundtjänstDe flesta spelare föredrar att kontakta en kundsupport via live chatt. Vi kan förstå varför. Det finns många fördelar med denna kontaktmetod. Den främsta fördelen är att du vanligtvis inte behöver vänta mer än några minuter på svar. De flesta spelbolag har flera agenter som svarar på frågor och funderingar via live chatt, dygnet runt. Du behöver aldrig betala några avgifter, oavsett vilken världsdel du befinner dig i. Dessutom går det lika bra att chatta via mobil som det gör via en dator.

Support på telefon

Ett annat sätt att nå en casino kundservice på är att ringa dem på din mobil. Inom Sverige brukar det vara gratis att ringa upp deras telefonnummer, men om du befinner dig utomlands kan det hända att en avgift tillkommer. Det brukar i så fall stå angivet på deras hemsida, vanligtvis under telefonnumret. Precis som med en live chatt kan du få svar inom några sekunder. En annan fördel med telefonsupport är att det är enklare att göra sig förstådd, då risken för feltolkningar som kan uppstå vid textmeddelanden är i princip obefintlig. Dessutom går det snabbare att föra en konversation, så det brukar inte ta särskilt lång tid innan man har hittat en lösning på sitt problem.

Kontakta support via e-post

Kontakta kundtjänst via e-postOm du har en fråga som inte är särskilt brådskande kan du kontakta en casino kundservice via e-post. När du skickar ett mejl kan det dröja flera timmar innan du får svar, men om det bara är en generell fråga kanske det inte är något problem. Om du inte har fått svar på din fråga inom 48 timmar rekommenderar vi att du dubbelkollar din skräppost, då e-post från casinon har en tendens att hamna där.

Få hjälp genom en FAQ

De flesta casino sajter har en FAQ på sin hemsida. FAQ står för Frequently Asked Questions och det är just vad den innehåller – vanliga frågor! Även om några sajter har mer utförliga svar än andra, så kan du i majoriteten av fallen hitta svar som berör ämnen såsom bonusar, omsättningskrav, insättningar, uttag, verifiera spelkonto, tekniska problem och mycket mer. Fördelen med en FAQ, eller hjälpsektion som det ibland kallas, är att du inte behöver vänta på svar från en casino kundservice. Om en kundtjänst inte har öppet 24/7 är en FAQ det ultimata sättet att få hjälp om ett problem skulle uppstå.

Fördel med kundservice dygnet runt 24/7

Telefonsupport hos casino kundtjänstMed tanke på hur hög konkurrens det är mellan svenska casinon på nätet, så har de sajter som erbjuder en 24/7 kundservice en stor fördel. De flesta spelarna tar kontakt med en kundsupport någon gång och därför prioriterar även många de casinon som faktiskt har en support som är öppen dygnet runt. För storspelare är det viktigt att kunna få prioriterad hjälp oavsett tidpunkt på dygnet. Och för att ett nätcasino ska kunna ha den bästa casino kundtjänsten 2020, så är det i princip ett måste att ha en 24/7 kundsupport.

Jämför kundtjänst hos casinon

Nedan ser du en tabell som ger dig en tydlig överblick av vad svenska nätcasinon har för öppettider på deras kundsupport, samt vilka metoder de erbjuder för att ta kontakt.

Casino Öppettider Kontaktmetoder
Betsson Casino 24/7 FAQ, mejl, chatt och telefon
Casino Heroes 09:00 – 00:00 FAQ, mejl och chatt
Casinostugan 10:00 – 23:00 FAQ, mejl och chatt
Casumo Casino 24/7 FAQ, mejl och chatt
Cherry Casino 24/7 FAQ, mejl och chatt
ComeOn Casino 10:00 – 23:00 FAQ, mejl och chatt
Dunder Casino 10:00 – 00:30 FAQ, mejl och chatt
LeoVegas Casino 24/7 FAQ, mejl, chatt och telefon
Mobilautomaten 10:00 – 23:00 FAQ, mejl och chatt
Ninja Casino 09:00 – 21:00 FAQ och mejl
Speedy Casino 09:00 – 00:00 FAQ, mejl och chatt
Unibet Casino 08:00 – 00:00 FAQ, mejl, chatt och telefon

Casino kundtjänst jobb

Jobba på casino kundtjänst på MaltaÄr du intresserad av att jobba på en casino kundtjänst? Vi som ligger bakom Casinopol har faktiskt flera års erfarenhet av att just detta jobb! Det är en rolig utmaning och du får varje dag chansen att prata med härliga kunder från hela Sverige. De flesta spelbolag är baserade på Malta, så om du vill jobba på en casino kundtjänst måste du vara redo att flytta utomlands. Att bolagen är belägna utomlands beror på att det under många år var olagligt för privata aktörer att bedriva spelverksamhet i Sverige. I januari 2019 slopades det svenska spelmonopolet, men om några kundtjänst jobb kommer att flyttas till Sverige är fortfarande oklart. Vi tror att de flesta bolagen kommer välja att stanna kvar på Malta och ha sin kundservice där, även om det inte längre är olagligt att bedriva spelverksamhet från Sverige. Om du vill söka jobb hos en kundservice på Malta kan du skicka in ditt CV direkt till bolagen. Googla det casino du vill jobba på + careers, så ska du kunna hitta de hemsidor du kan ansöka genom. Bolagen letar ständigt efter nya stjärnor att bli en del av deras team och oftast krävs ingen särskild erfarenhet sedan tidigare.

1 Stjärna2 Stjärna3 Stjärna4 Stjärna5 Stjärna (Inga omdömen ännu)
Loading...